Reorganizare judiciară – Studiu de caz #1

Patru luni pentru succes: Exemplul unei reorganizări bine planificate

De ce să complicăm lucrurile, când simplitatea este o opțiune mai bună? Este nevoie de câteva ingrediente indispensabile – produse, piață, diferențiatori – plus transparență, inspirație, transpirație, iar proiectul de reorganizare poate demara.

Cu o bună alocare a resurselor, anticipată și ghidată printr-o corectă planificare, încrederea furnizorilor și a clienților se poate recâștiga rapid. În aceste condiții, finalizarea cu succes a reorganizării judiciare devine doar o chestiune de timp.

În exemplul de mai jos, evenimentele importante ale procedurii au condus la aprobarea planului de reorganizare în doar patru luni de la deschiderea procedurii de insolvență.

Acest fapt demonstrează, încă o dată, că legislația actuală este eficientă (chiar dacă perfectibilă) atunci când este utilizată ca suport pentru opinii de specialitate corecte.

 

Iată faptele, în ordine cronologică:

  1. Procedura insolvenței a fost deschisă la cererea debitorului, care, în urma unui cumul de evenimente ce a culminat cu instituirea stării de urgență și alertă din anul 2020, a intrat în dificultate de plată. Sfătuit de personalul contabil și financiar, a decis că are o șansă la redresare doar dacă acționează la timp.
  2. Strategia de reorganizare a fost discutată și stabilită pe baza informațiilor și documentelor analizate. Eforturile comune au fost canalizate către operaționalizarea strategiei. Elementele de procedură a insolvenței au fost gestionate de practicianul în insolvență RomInsolv, în timp ce generarea de venituri din activitatea curentă a rămas în sarcina debitorului, sub supravegherea RomInsolv.
  3. În termenul legal de 40 de zile de la deschiderea procedurii, administratorul judiciar a depus la dosar Raportul asupra cauzelor și împrejurărilor care au dus la apariția insolvenței.
  4. În același interval, tabelul preliminar al creanțelor debitoarei a fost întocmit cu mare atenție, având ca obiectiv evitarea contestațiilor. Obiectiv atins!
  5. Următorul pas a fost inventarierea patrimoniului și întocmirea raportului de evaluare, etapă care a durat aproximativ o lună și jumătate. Ulterior, Tabelul definitiv al creanțelor debitorului a fost depus la dosarul cauzei.
  6. La patru luni de la data deschiderii procedurii, Planul de reorganizare a fost întocmit și depus la grefa Tribunalului București. În aproximativ 30 de zile, Adunarea Creditorilor a aprobat planul cu o proporție de 100% din creanțele bugetare, 100% din creanțele salariale și 91% din creanțele chirografare.
  7. În acest timp, debitorul a stopat trendul descrescător al afacerii și a valorificat oportunitățile redeschiderii vieții sociale pentru a reveni în sfera sa de activitate.
  8. Debitorul a beneficiat de îndrumare profesională din partea practicianului în insolvență, atât din punct de vedere economic, cât și juridic. Sub această supraveghere, a condus activitatea conform planului de reorganizare. Debitorul a ieșit cu succes din procedură, fără datorii, păstrând toate bunurile, clientela și partenerii.