Este important departamentul HR in procedura insolvenţei?

Un practician în insolvenţă bun va căuta argumente pentru continuarea activităţilor economice profitabile. Evident, în demersul său, se va sprijini pe experienţa echipei debitorului şi pe capacităţile de producţie viabile. În plus, mizează pe o cotă de piaţă neafectată substanţial de deschiderea procedurii, care să asigure intrările de numerar, şi, bineînţeles, pe un număr de furnizori dispuşi să continue relaţia comercială.

Este mai simplu dacă procedura insolvenţei se declanşează când piaţa este încă deschisă produselor şi serviciilor debitorului, se derulează afaceri cu furnizorii, există utilaje funcţionale şi angajaţi. Rămâne ca aceste elemente să fie puse în relaţie, conectate sub noua stare juridică, astfel încât să reprezinte un circuit economic profitabil. Conectarea (semnarea contractelor) se va realiza, însă, cu condiţionări financiare: furnizorii, într-o mare majoritate, vor semna, de această dată, cu plata în avans. În aval, clienţii vor dori menţinerea termenilor pieţei, respectiv, plata la termen. În plus, îşi vor proteja propria lor afacere reducându-şi dependenţa de debitor (pentru aceştia, furnizor) prin scăderea cantităţilor contractate.

Iată că, prin simpla deschidere a procedurii, societatea debitoare se va trezi cu o parte din comenzi micşorate şi cu un necesar de capital de lucru pentru cel puţin două luni (depinde de durata ciclului de producţie, nivelul stocurilor etc). Cine nu gestionează situaţia, cel mai probabil se va prăbuşi sub propria lui greutate. Să ne uităm la numărul infim de planuri de reorganizare încheiate cu succes.

Aşadar, în contextul, deloc teoretic, descris mai sus, cea mai mare provocare este păstrarea angajaţilor performanţi. De ce? Pentru că debitorul are nevoie de efortul, eficienţa, imaginaţia, creativitatea şi capacitatea lor de a anticipa şi rezolva sistematic sarcinile. Fără ei nu poate face faţă enormelor presiuni din perioada de insolvenţă.

Mai precis, angajaţii performanţi sunt, de fapt, garanţii continuării afacerii. În faţa clienţilor, furnizorilor, partenerilor de afaceri, acţionarilor, investitorilor, finanţatorilor…

Departamentul HR ştie acest lucru?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp